Öğrenciler sadece sosyal ve duygusal öğrenme becerileri kazanmakla kalmaz, aynı zamanda araştırmayı yürütmek ve analiz etmek gibi akademik beceriler de kazanır.
Lisede psikoloji öğretmenin birçok yararı vardır.
ABD Sağlık ve İnsan Hizmetleri Departmanı Ergenlik Sağlığı Ofisi’nin bildirdiği gibi, genç kaygısı, depresyon ve intihar düşüncesi ile ilgili zihinsel sağlık istatistikleri kötüleşmeye devam ediyor. Psikoloji okumak, öğrencilerin akademik başarıları ve zihinsel sağlıkları için çok önemli olan birçok sosyal ve duygusal öğrenme becerisinin geliştirilmesine yardımcı olabilir.
Sınıfımın Yapısı
Yıllarca lise öğrencilerimize psikoloji dersi verdim. Bir dönem bireysel psikoloji ve sonraki bölümlerde sosyal psikoloji konularına odaklandım. Öğrenciler kendilerini anlamak için açtılar. “Sorun” olarak algılanmaktan bıkmışlardı ve umutsuzca, insan zihni ve davranışını incelemeye katılmak istiyorlardı, böylece insanların kendileri de dahil olmak üzere nasıl düşündüklerini, karar verdiklerini ve nasıl davrandıklarını daha iyi anlayabiliyorlardı.
Bireysel psikoloji dönemi çocuk gelişimi ile başladı. Bebeklerin, küçük çocukların ve çocukların gelişimini incelemek öğretilebilir birçok anlar sundu. Doğanın ve beslenmenin temel teması, öğrencileri genetik ve çevrenin karmaşıklığına bakmaya teşvik etti ve onları siyah beyaz, katı düşünme biçimlerinden daha gri, daha esnek bakış açılarına kaydırdı. Ayrıca, kendi gelişimleri üzerinde sahip olabilecekleri kontrolü görmelerini sağladı.
Aile üyelerini, çocukluk dönemindeki gelişmeleri hakkında araştırmak için araştırma yöntemleri hakkında dersler verdiler; böylece öğrendikleri çeşitli teorisyenlere göre kendilerini analiz edebildiler – Freud, Erikson, Piaget, vb. içgörülerini, psikolojiye yönelik çeşitli yaklaşımların analizleri ile birleştirdiler. Öğrencileri aileleriyle bu şekilde etkileşime girmeye teşvik etmek, aynı zamanda birçok gencin ebeveynlerini dışarıda bıraktığı bir çağda konuşma, bağlantı ve hatırlama için eşsiz bir fırsat yarattı.
Sonra ergenlik üzerine bir birim geldi. Hormonları, bireyselleşmeyi ve kimlik gelişimini ördükten sonra, beyin hakkında bilgi ediniriz. Sinirbilimi çalışmak, yönetici işlevsellik gelişimi, maddenin kötüye kullanımı ve öğrenme farklılıklarını tartışmak için etkili bir yoldur, çünkü vaaz etme konusunda daha az öğretme ve gençleri bilimi ve araştırmayı kendi tercihlerine, eylemlerine ve kararlarına uygulama konusunda güçlendirmeye ilişkin daha fazla şey öğretir.
Öğrencilerim neden niçin ertelediklerini, bir şeyleri kaybettiklerini, itici kararlar aldıklarını ve genellikle duygularının rehberliğinde olduklarını fark ettiler.
Sosyal psikoloji birimi belki de daha etkileyiciydi. Gençler sosyal güdümlüdür ve yine de grup düşüncesi, seyirci etkisi, uygunluk ve mafya zihniyeti gibi dinamikleri, farkındalık ve bağlanma gecikmesi gibi sosyal sonuçları olan bireysel eylemler gibi farkında değiller. Öğrencilerim Stanford Hapishane Deneyi, Stanley Milgram’ın otoriteye itaat etme deneyi ve Soyguncular Mağarası Deneyi gibi çalışmaları ile ilgiliydi.
Sosyal psikoloji konuları zengin tartışma, uygulama ve spekülasyonları davet ediyor. Sözel ve sözel olmayan iletişim, cinsiyet yapıları, baskı ve güç dinamikleri ve romantik ilişkiler, ayrıca karar vermede risk alma ve akran etkisi üzerine çalıştık.
Öğrenciler, önyargıyı sınırlarken etik kurallara uyan sosyal bir deney tasarladılar, yürüttüler ve rapor ettiler – öğrencilerin bu gri alanlara gitmeleri ve nesnel bilimsel yöntem standartlarını son derece öznel konulara uygulamaları için inanılmaz bir deneyim.
Psikoloji Okumanın Yararları
Psikoloji karmaşık bir çalışma alanıdır, bu nedenle insani gelişim araştırmalarının gelişen doğasını vurgulamak, çoklu bakış açıları sunmak ve ahlaki ve etik gri alanları kabul etmek zorunludur. Öğrenciler, onlara bir bakış açısı getirmediğinizi düşünüyorlarsa, gönülden tartışmalara katılırlar ve değerli eleştirel düşünme becerileri kazanırlar.
Psikoloji çalışması, öğrencilerimizin işbirlikçi, empatik vatandaşlar olmalarına yardımcı olabilir. Öğrenciler kendilerini ve başkalarını anlamak isterler ve biz eğitimciler olarak, öz-farkındalık ve içgörü kazanmalarına yardımcı olma, işbirliği ve iletişim gibi sosyal ve duygusal becerileri öğrenme ve bilimsel araştırma gibi akademik becerilerde ustalaşma fırsatına sahibiz. Birden fazla bakış açısına dayanan esnek, yaratıcı düşünme yolları geliştirmelerine yardımcı olabiliriz.
Hazırlayan: Yusuf Ziya Çiğdemoğlu