15 Haziran Cumartesi, 2024
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Öğretmenler Neden Entelektüel Olmalıdır?

Öğretmenler için entelektüel beceriler ve bilgi birikimi neden önemlidir? Meslek hayatlarına ne gibi katkıları vardır?

Eğitimle alakalı süreçler zaman ve kaynak ister. Bu zaman ve kaynak yatırımlarının hedefi ise öğrencinin ulaşabileceği en yüksek bilgi birikimi seviyesine ulaşmasıdır. Uzaktan çok basit gibi görünen ama bu sürece bir noktada katkı sağlayan ve ortak bir taslağa sahip olduğu düşünülen sınavlarda bile konu kapsamlarına eğitimciler karar verir. Eğitimciler bu konuları derinlemesine işlemeli ve tartışmalar, tamamlayıcı okumalar, sınıf içi etkileşimi arttıran etkinliklerle öğrencilerin bakış açılarını değiştirmelidir. Bu da en başta öğretmenin bu derin bakışına ve bilgi birikimine sahip olması sayesinde meydana gelir.

Öğretmenin aynı zamanda öğrencilerinin dersteki kavramsal hedefleri nasıl kavrayacağını bilmesi de yine onun düşünce ve bilgi sentezi sayesinde meydana gelir. Çünkü bu bağlamsal bir durumdur, tek bir cevabı yoktur. Örneğin; bir ziraat dersi düşünelim. Kimi eğitmen öğrencilerin kendi dersini sadece sahada olmak için alacağını düşünürken kimi eğitimci öğrencilerinin demografik yapısını bilir, büyük pencereden bu dersin onların hayatına neler katabileceği hakkında bir fikri olur ve dersini bu bilgiler ışığında daha verimli bir şekilde işler. Bu senteze bağlı kalarak farklı kavramsal hedefler verilebilir.

Bir Başka Sebep

Dersin içeriği ile ilgili geçmişten gelen bilgilerle bütünleştirilerek hazırlanmış dersler geleneksel kabul edilir. Ancak bazı öğretmenler çevrimiçi etkinlikler, grup etkinlikleri, bireysel araştırma etkinlikleri gibi durumlarla hem sınıf içi hem sınıf dışında öğrencileriyle etkileşim kurmanın ek yollarını arar. Bu yöntemler oldukça verimlidir ve yapılması çok faydalıdır ancak yöntemleri ve içerikleri belirlemek, süreci ilerletmek, değerlendirmek pek kolay değildir ve burada yine öğretmenin bilgi birikimine, analitik düşünebilme, konuşma yeteneğine ihtiyaç duyulur.

Daha Derin Bir Anlayış

Testler çoğu zaman öğrencilerin ulaşması istenen entelektüel hedeflere doğru bir ifade temsili olsa da, bazı eğitimciler için yazı ödevleri, sınavları bu hedeflere ulaşmada farklı bir seçenek olur. Eğitimci bu yazıları isteyerek hem öğrencilere dersten anladıklarını açıklamaları konusunda fırsat verir hem de anlatılmak isteneni derinleştirirler. Çünkü çoğu eğitimci, kendi alanında öğrencilerin bir cevaptan fazlası olduğuna inanırlar. Ancak hem zaman hem imkan kısıtlamaları da hesaba katıldığında öğretmen tüm bunlara rağmen öğrencilerin anlayışını derinleştirecek ve yaratıcı yollar bulacak bilgi birikimine sahip olmalıdır. Bunun olması için yine önce kendisinin bu şartı sağlaması gerekir.

Son Olarak

Sürecin ve öğrencilerin hedeflere ne kadar ulaştığının değerlendirilmesi de bir entelektüel çalışmadır. Eğitimciler önüne konan her şeyi inceleyip yapılan çalışmalarını inceleyerek bir fikir edinebilir. Bir dersin birden çok sunumunun aynı anda ele alınması bile mümkündür.. Bir dersin öğrenme çıktılarını iyileştirmek için öğretim planlamasını ve tasarımını değiştirmek, analizden yorumlamaya ve değerlendirmeye kadar uzanan çeşitli entelektüel becerileri içerir. Aynı zamanda dersin etkileşimli sunumlarının etkinliğini artırmak için gereken içgörü, kesinlikle üst düzey bir entelektüel çalışma biçimidir. Bu yüzden öğretmenlerin bu entelektüel becerilere sahip olması gerekir.

görsel kaynakça

kaynak

Hazırlayan: Nisa Kuvvetli

İlgili Yazılar

spot_img

Son Yazılar